Tjockare än vatten av Carin Gerhardsen

tjockare-an-vattenSjunde boken om Hammarbypolisen.

Conny Sjöberg med kollegor vid Hammarbypolisen har fullt upp med någon som tar livet av katter och lägger upp dem till allmän beskådan, samt ett mordfall där en kvinna hittats dränkt i ett badkar. Ett par av poliserna har dessutom fullt upp med sitt privatliv – Gäddan som träffat en nygammal kärlek som dessvärre är gift, och Jamal som återhämtar sej efter en misshandel som han inte minns något av och där ingen misstänkt finns plus att hans fd fru verkar vara försvunnen istället för att ha rest utomlands som hon uppgett, och allt detta tär på hans förhållande med kollegan och sambon Petra. Samtidigt får vi följa en historia några år tillbaka i tiden, och på ett närmast osannolikt sätt vävs alla lösa trådar från olika håll ihop till en knut. Lösningen är ganska rörig, och sammanträffandena lite för många (som ofta i Gerhardsens böcker), och innan slutet struntar jag nästan i hur allt hänger ihop för jag orkar inte riktigt hänga med i alla svängar – jag är mest bara glad över att allt får sin lösning. Trots allt bra läsning!

4 thoughts on “Tjockare än vatten av Carin Gerhardsen

  1. Hennes böcker är spännande men som du säger var det så många trådar som fanns där och massa sammanträffanden. Jag blir också så trött på när poliserna själva hela tiden drabbas på olika sätt. Det drar ner storyn rejält för mig. Däremot gillar jag fortfarande Gäddan!🙂

Kommentera

