Vinter i drömhuset av Maeve Binchy

vinter-i-dromhusetDet fanns en period för ganska många år sen när jag slukade Maeve Binchys böcker och älskade dem. Alltid så mysiga och med karaktärer som man inte kunde låta bli att tycka om, och alltid i en trevlig irländsk miljö.
Nu var det ett antal år sedan jag läste något av Maeve Binchy, men häromsistens fick denna följa med mej hem från biblioteket. Maeve Binchy dog för ett par år sen och det här blev hennes sista bok.

Vinter i drömhuset handlar om Chicky Starr som efter många år i USA återvänder hem till Irland och köper ett stort gammalt hus – Stone House – som ägts av tre systrar, hon renoverar det och förvandlar det till ett hotell dit man kan komma och njuta av god hemlagad mat och avkopplande miljö med vackra omgivningar. Sedan får vi lära känna ett antal människor som av olika anledningar har bokat in sej för en vecka på hotellet.
Som vanligt en mysig bok av Maeve Binchy, men av någon anledning går det trögt för mej att läsa. Kanske är jag inte längre lika fångad av hennes berättarstil eller så är jag bara allmänt trött och har lite svårt att koncentrera mej på att läsa.
Det finns några av hennes böcker som jag fortfarande inte har läst, men jag misstänker att de kommer att förbli olästa.

2 thoughts on “Vinter i drömhuset av Maeve Binchy

  1. Jag har också läst många av Maeve Binchys böcker. På beskrivningen låter den väldigt mysig men som du säger så är inte alla lika bra. Fast läsandet går trögt för mig just nu också trots att jag läser en mysig bok. Jag har varit för trött på kvällarna och inte tagit mig tiden på helgerna att läsa.

Kommentera

