En ny

Tidigare i veckan var jag i stan och hade lite tid att slå ihjäl medan 12-åringen och hennes kompis skulle shoppa klart, och då hamnade jag i en bokhandel. I bokhandlar finns alldeles för många frestelser och jag kunde inte motstå Lewismannen av Peter May!

DSC_0644

Men visst är det synd att det skiljer så mycket i pris på böcker beroende på om man handlar i en fysisk bokhandel eller på nätet! Jag betalade 259 kr för denna – på Adlibris och Bokus kostar samma bok 186 kr. Det är alldeles för stor prisskillnad! Jag älskar bokhandlar och skulle mer än gärna handla oftare i bokhandlar, men allra oftast beställer jag mina böcker på nätet just för att det är såpass mycket billigare. Till slut kommer inga bokhandlar att överleva :-(.

(Jag vet att bokhandel i plural egentligen heter ”boklådor” men jag kollade upp det och numera är det visst okej att även säga ”bokhandlar” 🙂 ).

4 thoughts on “En ny

  1. Jag får alltid presentkort på Akademibokhandeln av pappa men det gör ändå ont att köpa en bok för fullpris på bokhandeln. Oftast sparar jag det till bokrean just därför. Men jag håller med dig. Det är tok för dyrt.
    Haha, jag har aldrig hört ordet boklådor med den betydelsen. Udda!

    • Dumt att böcker ska vara så dyra :-(.

      Jag använder inte heller ordet boklådor, men jag vet att det är så bokhandel egentligen heter i plural :-). Jag har alltid använt ordet bokhandlar.

Kommentera

